Travail! - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Raoul Vos - WaarBenJij.nu Travail! - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Raoul Vos - WaarBenJij.nu

Travail!

Door: Raoul

Blijf op de hoogte en volg Raoul

27 November 2009 | Nederland, Arnhem

Jammer, khad precies een maand na de vorige update weer een berichtje de deur uit kunnen gooien. Maar daar ben ik nu dus te laat voor. Desalniettemin is er hier toch een.
En met een reden voor een feestje!
Ik word barman in La grotte du Yeti te St. Francois Longchamp. Voor de ingewijden: het is een dorpje in het skigebied Le Grand Domaine, waar ook Valmorel ligt. Ja, inderdaad: Frankrijk.
Afgelopen weekend heb ik een training gehad en ik heb er super veel zin in! Tis een kleine gezellige internationale apres-ski bar, waar veel Nederlanders komen, dus hoef ik ook geen frans te leren. Lekker makkelijk!

De bedoeling is dat ik zo'n 55-60 per week ga werken en als ik dan niet slaap kan ik lekker sneeuwpoppen bouwen en dat soort dingen.
12 of 11? december ga ik die kant op, dan hebben we nog een week op de boel mooi in te ruimen en kennis te maken met het dorp & zijn bewoners en overige seizoensmedewerkers. En als ergens in de eerste helft van April, als er niet meer genoeg sneeuw ligt, gaan we weer dicht.

Als je me niet meer spreekt: Toedeloe, tot over een tijdje.

Vos

Oja, je kan altijd ff contacten he, misschien hebk nog wel zin om je voor de 12e te zien.

  • 27 November 2009 - 07:51

    Jan Van Leeuwen:

    He Raoul,

    Grappig job dat je nou net St. Francois uitzoekt, daar gaan wij Corne, Martine, Marian en ik in januari naar toe! Met Sportura waar jij voor gaat werken... Misschien kunnen we nog een middagje samen boarden?! Wij zijn er van 5 t/m 9 januari!

    Ik hoop dat het binnenkort een beetje gaat sneeuwen want echt wit is het er nog nog niet :-(

    Plezier,
    Jan

    Ps. Als er sneeuw ligt is het best een leuk skigebied. Vooral Valmorel.

  • 27 November 2009 - 08:59

    La Chapelle:

    He Raoul,

    Bon voyage et beaucoup de plaisirs.

    au revoir,
    Corneille et sa femme.

  • 27 November 2009 - 10:32

    Greetjevos:

    Hoy Raoul,we hadden het al gehoord van je pa en ma dat je een winter in de sneeuw gaat werken.Gaaf joh!Veel plezier en behouden thuiskomst ni het voorjaar!! groetjes van Kees ne Greetje>

  • 27 November 2009 - 10:53

    Petra:

    Ik zie je vast nog wel voor die tijd! Maar geniet nog even van de hagelslag, drop, appeltaart en het 'mooie weer' in NL en dan genieten daar!!
    Helaas zit er voor mij geen bezoekje naar la France in..

    enne..lekker makkelijk geen frans te leren?! was wel een goede reden geweest toch? Ben je straks helemaal multifunctioneel met je chinees, Spaans, enz :)

  • 27 November 2009 - 10:55

    Hadassa:

    Hee neef!

    Wat leuk joh... veel plezier daar en geniet ervan! Gooi maar een dikke sneeuwbal naar Utrecht als je wilt.

    Groetjes!!

  • 27 November 2009 - 14:42

    Coes:

    Koud man!

  • 27 November 2009 - 17:23

    Peter:

    Bel ff wanneer je nog in m'burg ben. door de weeks kan ook, dan neem ik een keer vrij.

    vergeet geen zonnecreme en zonnebril mee te nemen naar de bergen

  • 27 November 2009 - 19:55

    Papa En Mama:

    hey boy, nog even inpakken en... verhuizen, want je huis gaat plat!! komt goed uit, net de spullen van Werner eruit, kunnen die van jou erin:)succes met de laatste voorbereidingen, papa heeft ook al zin in skiën, wie weet, staat'ie misschien zomaar onverwacht voor je neus ;).
    tot volgende week.

  • 27 November 2009 - 21:02

    Licia:

    Hoe krijg je het zo snel weer voor elkaar. Heel erg gaaf.
    Geniet maar van de mooie schepping. Je ziet ze wel steeds van een andere kant. Super!

    Liefs
    Licia

  • 08 December 2009 - 21:40

    Pieter:

    paar dorpjes verder ligt er nog een mooi gebied
    Val thorens ;)
    kan je tot begin mei terecht suc6 misschien dat ik nog keertje langskom

    groeten pieter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raoul

Actief sinds 12 Juni 2008
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 75074

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 04 April 2016

Down under

06 December 2012 - 01 Mei 2013

Het volgende winter avontuur

12 December 2009 - 31 Maart 2010

In search for snow..

04 Maart 2009 - 01 September 2009

Mijn eerste reis

28 Oktober 2010 - 30 November -0001

Canada

Landen bezocht: