leavin' town - Reisverslag uit Golden, Canada van Raoul Vos - WaarBenJij.nu leavin' town - Reisverslag uit Golden, Canada van Raoul Vos - WaarBenJij.nu

leavin' town

Door: Raoul

Blijf op de hoogte en volg Raoul

24 April 2011 | Canada, Golden

Hoeveel snowboard films je ook kijkt, de sneeuw verdwijnt als de zon gaat schijnen.
Een blog over hoogtepunten in het dagelijks leven van een skibum die snowboard. Je mag dit venster dus gewoon sluiten als je het te saai vind worden. Geen probleem!

Een goede twee weken geleden ben ik eindelijk ontslagen en heb daarom heel veel vrije tijd om de hele dag niks te doen en te wachten tot het weer vrijdag is zodat ik de extra openings dagen lekker met mn boardje nog een keer de berg op kan to go 'shreddin the gnar'.

Het laatste weekend van het officiele seizoen was het zover: Boo de beer is wakker! Uiteraard is dit opwindend nieuws, want na vier en een halve maand dagelijks in de gondola over zn verblijf te zweven, ga je jezelf toch serieus afvragen hoe je zo lang kan slapen. Hij kan nog niet naar hartelust rondrennen omdat de omheining van zn verblijf nog niet helemaal uitgegraven was, dus moest ie de afgelopen weken nog in zn kooi blijven.

In verband met de fantastische condities dit jaar is het resort twee extra weekenden open. En omdat de huur toch tot eind april is betaald ben ik in Golden blijven hangen om nog een paar dagen te boarden en hopelijk van de zon te kunnen genieten.
De eerste maandag van twee relaxte midweken was het raak met de in Golden en omstreken beruchte Beer Olympics. Tijdens deze dag worden er bierspelletjes gespeeld zoals beerfrisbee and blindfold-beersearch met alle mensen die hier deze winter hebben rondgehangen. Good fun!! Een einde-seizoens-feestje zoals ut alleen hier kan.

Sinds vorige week is het het gras weer te voorschijn gekomen en het pad naar de voordeur sinds begin december sneeuwvrij. Wat is het toch fijn om overal te kunnen lopen zonder na te hoeven denken en op te letten of je niet uitglijd.
En ook al is het ondertussen diep in april de lente is hier nog redelijk ver te zoeken.

Wat iedereen hoopte was gedeeltelijk waar. Als het vier dagen lang sneeuwt en er is niemand op de berg dan is een zonnige vrijdagochtend behoorlijk epic. De sneeuw was diep en goed, maar hier en daar raakten we wel de harde korst eronder. Maar naar het schijnt is het behoorlijk zeldzaam om half april nog zulke diepe poeder te hebben. Ik heb me die dag prima vermaakt in ieder geval!

We zijn nu bij het laatste extra openings weekend beland en het eindelijk LENTE! Warm, de zon schijnt en spring riding. Dus slushy sneeuw waar je lekker in kan spelen. Na een eeuwigheid oefenen heb ik nu eindelijk mn eerste 360's geland. Samen met enkele andere snowboarders hebben we kunnen concluderen dat we, met dank aan deze berg, meer dan genoeg vordering hebben gemaakt. In mijn geval betekent dat: tree skiing, cliff drops en frontside 180's. Ik heb me vermaakt de afgelopen maanden!

Vandaag heb ik meegedaan aan de King-of-the-Hill contest. Met een plastic beker vol bier de berg af racen. Degene die als eerste aankomt met het meeste bier nog in zijn beker, naja je raad het wel, die wint.

Maandag of dinsdag stap ik in de auto om zo'n 10 uur later in atractiepark Whistler te arriveren. Omdat we aan het einde van het seizoen zijn beland is alleen Blackcomb nog open en daar liggen een paar van swerelds beste funparken. En omdat ik me erg vermaak met snowboarden ga ik de laatste paar dagen van mijn seizoen proberen om wat meer airtime te verkrijgen. En heeel misschien nog wel een paar serieuze rails te proberen.

Als ik daar nog lang niet genoeg van heb, ga ik naar Vancouver om wat Nederlanders te vinden en koninginnedag mee te vieren.

• 24 April 2011 - 07:28

Wim:

En nu? Zeeland, strandtent, op naar de twee laatste continenten, Aussie en afrika?

• 24 April 2011 - 09:14

Yes:

Die sneeuw verhalen worden wel een beetje eentonig en voorspelbaar hoor en michiel vervloekt je dus trek de stoute schoenen maar weer aan en doe iets waar ik versteld van sta :P

Die beer ziet er knuffelbaar uit, dat is je buurman?

• 24 April 2011 - 18:21

Peter En Anneke:

hey boy, dat is weer eens wat anders als wodka! ziet er schattig uit! wodka heeft trouwens de kolder in haar kop, zit hele dagen de kippen achterna en zodra ze hun kop uit het hok komen worden ze er meteen weer ingedreven. ze zijn zo van slag dat ze geen ei meer leggen! :(
    verder hebben we bezoek gehad van een wild konijn en je raad het al..... er zijn nu 3 vrouwtjes met enigzins nesteldrang....
    hier is het meer dan lente nl zomerse temperaturen van dik 25 graden, hebben het record gebroken van een stranddag 22 april! heerlijk!
    en jij geniet nog steeds van sneeuw brrr moet er even moet aan denken, nog steeds onder nul s,nachts?
    Jij goede trip deze week en gezellige Koninginnedag, ben benieuwd wie je nog van landgenoten tegen komt daar!
    check je nog even je mail? liefs

• 24 April 2011 - 19:42

Kapelle:

Ha Raoul,

We zijn benieuwd naar je vervolgverhalen!

• 26 April 2011 - 09:58

Coos:

Die beer heb je van internet geplukt. Goeie verhalen verder! hang loose

• 26 April 2011 - 11:49

Greetjevos@zeelandne:

Wat een lief beertje,ik hoop alleen niet dat je die in het echt tegenkomt?? Veel plezier in Vancouver en dan weer richting Nederland?? groetjes van Kees en Greetje

• 26 April 2011 - 17:37

Petra:

Met zoveel mogelijk bier beneden aankomen, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar beer-frisbee? Dat moet je toch echt eens uitleggen als je (ooit?) weer eens in Arnhem bent!
    Geniet van de funparken en veel plezier met koninginnedag! :) Benieuwd of je dat daar net zo goed kan vieren als hier!

• 26 April 2011 - 19:47

Koos En Jolanda:

Hoi Raoul,

we hebben net even wat verhalen gelezen, omdat we via je ouders je weblog hebben doorgekregen.
    Gaaf wat je allemaal hebt gedaan en dat spelen in de sneeuw is natuurlijk helemaal te gek.
    Patrick gaat over 3 weken ook naar Vancouver, maar daar zal jij dan wel niet meer zijn. We blijven je verhalen volgen. Zelf gaan we over een aantal dagen ook richting Canada om met Patrick de Oostkant te bekijken.
    Veel plezier verder en groeten van Koos en Jolanda uit Kamperland.

• 27 April 2011 - 13:57

San:

Haai Raoul!

Wat tof om ook eens ene keer een verhaal van jou te lezen! Hihi! SFL is inmiddels dicht en ik ben weert thuis. Bij jullie is het dan dus echt een goed seizoen?? Dan had je ook wel wat sneeuw richting SFL mogen sturen.. haha! Wij zijn eerder dichtgegaan (midden in een week met 800 Belgen) omdat er nog maar 2 pistes open waren = lune blue en marquis en de sneeuw dus duchtig aan het smelten was met temperaturen van 20 graden! OENK!
    Gaaf ook van die beer, hihi! Je moet wel efkes een filmpje maken als hij weer kan rennen he! Haha!
    Wat fijn voor je trouwens dat je ontslagen bent (ook raar om te zeggen! :P).
    Gave feestjes daar trouwens! Hahaha! En een geweldige wedstrijd.. heb je gewonnen of had je al het bier onderweg al opgedronken? Hihi!

Alaa, amuseer je daar en alvast veel fun met koninginnedag! :)

Joejoew, liefs San xx