theme park whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Raoul Vos - WaarBenJij.nu theme park whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Raoul Vos - WaarBenJij.nu

theme park whistler

Door: Raoul

Blijf op de hoogte en volg Raoul

06 Mei 2011 | Canada, Whistler

where the girls wear make up when they go riding and the boys wear tshirt that look like dresses

Na vijf maanden opgesloten te hebben gezeten in een redneck town waar zelfs westkapelle nog u tegen zegt had ik het geluk dat ik tijdens het boarden hoorde dat iemand met de auto naar whistler ging. Dit scheelde mij zo'n 6 uur reistijd en 100 canadese dollar. Voor een arme doerak als ik was dat natuurlijk wel aantrekkelijk. De dude vertelde me dat we of maandag of dinsdag zouden gaan, dus dat was prima.

Maandagavond liet hij me weten dat we dinsdag rond 10.00 uur of vroeger zouden vetrekken. Er was genoeg plaats in de truck voor al onze zooi, en met vier snowboards op het dak was de roadtrip 4 uur en 15 minuten later dan gepland van start. Na een vergeten jas opgehaald te hebben.

Bij aankomst vonden we een willekeurig hotel waar we voor 30 dollar per persoon een bed hadden. En vanwege het late tijdstip maar ut centrum in voor een burger.
Vanaf het hotel was het zo'n 5 minuten lopen naar de village plaza (ut dorpsplein klinkt toch een stuk minder aantrekkelijk) en aldaar liepen tientallen zoniet honderden mensen rond die schreeuwden, dronken waren, feesten omdat de Canucks gewonnen hadden en stuk voor stuk gekleed waren alsof het zaterdagavond in New York was. En na een tijdje in een van-de-bewoonde-wereld-afgesloten dorp te hebben rondgehangen was dit nogal een schok. En ook al dacht ik dat ik met al mn reiservaring voorbereid was op deze levendige partytown, ik kwam mooi van een koude kermis thuis. Gelukkig was ik niet de enige want mijn reisgenoten deelden dezelfde mening en mijn huisgenootje vond Toronto bij aankomst druk en luidruchtig.
Ondertussen zijn we acht dagen verder en heb ik eergisteren geconcludeerd dat ik weer klaar ben voor de rest van de wereld.

De jongens waar ik de condo mee deelde vonden bij toeval de dag voordat dit feestje plaatsvond iemand die daar een bar aan het bouwen was. Zodoende.
http://youtu.be/trpUGV7huZ8

Omdat ik nog niet zo goed ben in door de lucht vliegen als sommige andere wintersporters land ik nog wel eens op de verkeerde plek. En als je dat dan een paar keer achter elkaar doet dan kan dat wel onaangenaam gaan voelen. Daarom en dankzij het weer heb ik niet zoveel park gereden als gepland, maar daarentegen wel wat meer van Blackcomb mountain gezien. Toen de zon scheen heb ik dit filmpje kunnen maken in het park.
http://youtu.be/DLl7z3WiGMI

En: een hostel in de olympic village met een keuken en eetkamer waar een gaarkeuken nog een voorbeeld aan kan nemen, naar de prior snowboard fabriek gaan, 10 dagen ipv 2 in whistler boarden, een condo voor drie dagen met prive hottub en eigen kingsize bed, eindelijk een goggle tan hebben, the sea to sky highway, wederom de weg kwijtraken in een canadees dorp tijdens de terugweg van de bar, de tas inpakken voor een maand backpacken!, de laatste dag snowboarden van het seizoen.

En natuurlijk de foto's!
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1771231809735.2091788.1507455989&l=b0e44638e5

  • 07 Mei 2011 - 06:43

    Petra:

    Vos die een feestje te heftig vind.. dan heb je echt te lang ver van de bewoonde wereld gezeten...
    Veel plezier nog met backpacken! En mocht je het koud krijgen.. je kunt nog altijd terugkomen naar NL waar het vandaag 27 graden wordt ;-)
    Enjoy!

  • 07 Mei 2011 - 07:34

    Evelien:

    Vos, wat gebeurt er toch allemaal met je? :) haha!! al een beetje de route uit gestippeld? geniet ervan! ben benieuwd naar de volgende foto's!

  • 07 Mei 2011 - 08:35

    San:

    Whaha! Raoul! Wat een gave filmpjes! :) NAIS! Zo maak je nog eens wat mee zeg! Hihi! Een te gekke ijsbar en een paar mega goede jumps! Je hebt alweer veel bijgeleerd en het ziet er mega makkelijk uit.. haha! Kon ik t maar! ;)

    Geniet van je maandje backpacken! Joejoew, xx San

    PS Hoe was koninginnedag nog? :)

  • 08 Mei 2011 - 16:29

    Kapelle:

    Hoi Raoul,
    wil je in Canada gaan backpacken of ga je naar de States?

    lots of love.

  • 10 Mei 2011 - 16:01

    P En A:

    het ziet er heel moeilijk uit en zo te zien lukt het heeeeel goed, niet té bescheiden hoor ;)
    goede reis en we hopen wat te horen als je veilig amerika binnen bent!,liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raoul

Actief sinds 12 Juni 2008
Verslag gelezen: 15545
Totaal aantal bezoekers 75057

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 04 April 2016

Down under

06 December 2012 - 01 Mei 2013

Het volgende winter avontuur

12 December 2009 - 31 Maart 2010

In search for snow..

04 Maart 2009 - 01 September 2009

Mijn eerste reis

28 Oktober 2010 - 30 November -0001

Canada

Landen bezocht: