when you can take your bike for free on the metro - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Raoul Vos - WaarBenJij.nu when you can take your bike for free on the metro - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Raoul Vos - WaarBenJij.nu

when you can take your bike for free on the metro

Door: Raoul

Blijf op de hoogte en volg Raoul

16 Mei 2011 | Verenigde Staten, Portland

For over five hundred years, travellers have brought their hopes and dreams to America. The first European explorers were followed by millions of immigrants, escaping the hidebound societies of the Old World. Eventually, they were joined as free citizens by the Native Americans and the slaves who had been shipped over from Africa and the Caribbean. Together they formed a nation that not only offered something genuinely new, but has continued to re-invent itself in the face of each fresh challenge, with a capacity to inspire that remains undiminished.
En dat is precies waarom ik hier nu ben aan het backpacken. In een maand langs Seattle, Vegas en San Fran om vervolgens in Colorado mn vrienden te bezoeken.

Toen mijn couchsurfing host in Seattle zei dat ik Portland wel zou kunnen waarderen, was de beslissing snel genomen. Want na twee dagen heb je de meeste steden wel gezien, zelfs als een local je naar een paar interessante barren sleurt op zaterdagavond. Dus op dinsdagochtend zat ik in de bus naar Portland. Via couchsurfing had ik snel een nieuwe slaapplek gevonden voor de volgende twee nachten.

En wat bleek: Portland is het centrum in Amerika voor microbrouwerijen. Jazeker, BIER! En laat dat mij nou op het lijf geschreven zijn. Dit vertaalt zich van een bar met 10 taps waar elke week de hele biercollectie wisselt, tot een bar met honderd verschillende bieren op tap.

En om dit alles af te toppen is er heeel veel goede koffie te verkrijgen in een van de lokale koffiehuizen. Geen starbucks dus in deze stad. Tijdens mn ochtend bakkie vond ik een fietsverhuur in het centrum. Op de site werd ik er wel op gewezen dat je voor fietsen fysiek fit, mentaal gezond en bereid moet zijn om risico's te nemen. En dat ben ik wel als echte backpacker!

Twintig minuten later stap ik op mn fiets om door een schreeuw van de eigenaar er achter te komen dat ik de verkeerde kant op te fiets in de eenrichtingsstraat. En aangezien er daar er een heleboel van waren gebeurde dat nog menigmaal die dag. Waarom ik een fiets huurde? Portland staat bekend als Amerika's nummer 1 fietsstad. En uiteraard word er dan een hoop energie gestopt in het fietsvriendelijk maken van het wegennet. Wat dan voor een Nederlander een hele hoop hilarische situaties en foto's oplevert.

En als of dit nog niet genoeg is, is sfeer overal in de SouthWest zo laidback dat ze er in Afrika nog een voorbeeld aan kunnen nemen. Kortom: ik zou wel in portland kunnen wonen.

En: de eerste starbucks ter wereld, couchsurfing, gunshop, american breakfast, mn huisgenootje weer zien, de geur van zeelucht, elke downtown heeft heeft gratis OV (wat dan wel weer een heleboel zwervers oplevert), geen pick-ups meer in het straatbeeld, fantastische eetstalletjes waar iedereen zn lunch haalt, een avondje boulderen, de beste en gekste donuts ter wereld.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1789801513966.2092968.1507455989&l=2bd5eb8e6f

  • 17 Mei 2011 - 07:21

    Gert:

    Je zou bijna denken dat Portland een mooie stad is!

    Btw: bedankt voor het vrolijk maken van mijn zware ochtend. Leuk stukkie!

  • 17 Mei 2011 - 09:51

    P En A:

    hey boy, wat leuk weer om te lezen en zoveel foto,s te bekijken! heerlijk je weer breed lachend voor me te zien! je hebt al weer heel wat gezien/gedaan/gegeten! (leuke donuts! en oude vrienden ontmoet, gezellig!,je hebt er inmiddels heel wat, zo over het wereldrond! je hart opgehaald aan zeelucht en geknuffeld met een konijn! hier springen ze als vlooien door het hok én eruit, probleem is wel, als ze er eenmaal uit zijn kunnen ze er niet zelf meer in! ;( k ben benieuwd hoelang dat goed gaat. we zullen er een voor je bewaren ;)!? leuke en goede reis verder en dat je ervan geniet kunnen we wel zien, liefs van ons!

  • 17 Mei 2011 - 10:48

    Kapelle:

    Misschien moet je daar zijn om het verschil te kunnen ervaren tussen de lage landen en de southwest.
    Je kunt het verschil goed merken?

    We are curious what's the new challenge in the future! Enjoy your time.
    Denk je ook al in het engels?

  • 17 Mei 2011 - 17:34

    Peter:

    Ha Raoel. Vergeet niet in de west coast een surfboard te pakken om daar eens lekker te golfsurfen. Met die dudes daar kan je vast ook fun hebben. Ik ken nog een familie in Portland, Ze zijn ook aardig surf gek. Dus mocht je je vervelen dan kan ik hun contact gegevens opscharrelen. Ik zit nu trouwens enkele dagen in croatie, maar doe het rustig aan.
    Mocht je nog vervelen dan kan je helpen klussen in ons nieuwe huis in M'burg.

    mzzl. Peter

  • 17 Mei 2011 - 20:55

    San:

    Hahahaha! Geweldig verhaal! Al helemaal als je dan het stukje leest over BIER en die vrolijke foto van je hoofd links naast je verhaal ziet! Nais!

    Ik zou zeggen, geniet er nog heel erg van! Hihi! Komt vast wel goed!

    Joejoew, groetjes San

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raoul

Actief sinds 12 Juni 2008
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 75054

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 04 April 2016

Down under

06 December 2012 - 01 Mei 2013

Het volgende winter avontuur

12 December 2009 - 31 Maart 2010

In search for snow..

04 Maart 2009 - 01 September 2009

Mijn eerste reis

28 Oktober 2010 - 30 November -0001

Canada

Landen bezocht: