Twee dagen of studentikoze Liverpool madness - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Raoul Vos - WaarBenJij.nu Twee dagen of studentikoze Liverpool madness - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Raoul Vos - WaarBenJij.nu

Twee dagen of studentikoze Liverpool madness

Door: Raoul

Blijf op de hoogte en volg Raoul

01 November 2010 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Ondertussen zit ik in het vliegtuig naar Calgary waarbij alle beenruimte, die ik bij toeval gekregen heb, in de breedte bespaard is. Oordopjes (kosten POUND 2,50) kon ik niet meer kopen dus een filmpje kijken zit er vandaag niet in. M'n snowboard meenemen in het vliegtuig was tot dusver geen probleem, dus die zit netjes in het bagageruim tussen alle kinderwagens.

Voor iedereen die geen flauw idee heeft waar ik mee bezig ben: in de Rocky Mountains ga ik ergens werk vinden zodat ik lekker de hele winter kan gaan snowboarden in de beste poedersneeuw ter wereld. Als je nu nog vragen hebt kan dat kloppen, ik heb ook geen flauw idee wat me te wachten staat. Soms met ander woorden ook wel een avontuur genoemd.

Mocht je ooit nog naar Liverpool gaan voor meer dan 24 uur, zorg dat je een goede reden hebt, want van de toeristische attracties moeten ze het niet hebben. Natuurlijk zijn alle Beatles gerelateerde zaken onontkoombaar voor een stad die een van de meest legendarische popgroepen ooit heeft voortgebracht, wat ook volkomen terecht omdat ze verder alleen nog redelijk interessante voetbalclub hebben.

Maar dan komt het nachtleven om de hoek kijken en met 50.000 studenten wordt het ineens allemaal een stuk leuker om hier een tijdje te verblijven. Kortom: ik ben lekker op stap geweest, heb Penny Lane gezien, snap nu waarom Engelse studenten er altijd zo slecht uitzien (ze hebben hier een winkel die alleen maar ingevroren voedsel verkoopt) en ben officieel fan geworden van de Tranmere Rovers, ook wel bekend als de Super White Army.
De Rovers speelden afgelopen zaterdag thuis voor een zeer trouwe fanschare van plusminus 5000 man en wonnen met 4-2, (2 penalty's) in een wedstrijd waarbij verder twee rode en een gele kaart werden getrokken en de scheidsrechter (die door alle Engelsen als incompetent werd gezien) verzorgt moest worden vanwege een blessure. Hier moet wel aan toegevoegd worden dat mijn nieuwe fanclub de rest van het seizoen nog maar vijf goals had gemaakt, een wedstrijd uit duizenden dus.

Uiteindelijk gaf dit alles meer dan voldoende reden om nog eens terug te keren naar deze run-down, maar oh zo typisch en gezellige industrie stad.

Na het klikken op de onderstaande link vind je dertien foto's die het verhaal illustreren.
http://www.flickr.com/photos/raoulvos/sets/72157625292664130/

  • 02 November 2010 - 07:27

    Petra:

    Cool! 50.000 studenten, dat is net iets meer dan ze in Arnhem hebben toch ;)?

    Geniet van the rocky mountains!

  • 02 November 2010 - 08:14

    Jenneke:

    veel plezier de komende tijd. hopelijk gaat het allemaal lukken.

    blijkbaar is je mailadres veranderd. ik heb geprobeerd je te mailen, maar kreeg geen reactie. dus even via deze weg. neem even contact op (of laat even contact opnemen) met de ARB voor een postadres. er ligt nl nog een verlenging voor je die nog 1,5 jaar geldig is. aangezien we geen gegevens meer van je hebben, konden we hem niet eerder toesturen. groetjes,

  • 02 November 2010 - 08:51

    Kapelle:

    Hoi Raoul, overvolle tribunes.......en een leuk dasje.
    We zien uit naar je nieuwe bericht uit Calgary e.o.

  • 02 November 2010 - 13:49

    Greetjevos:

    echt gaaf joh,om zo het canadese te betreden,ik heb er ook wel iets mee,ben er 2x geweest.maar dat was in Ontario,maar toch!!Heel veel geluk voor een job!!maar dat zal wel lukken.groetjes van ons uit Goes en we zien uit naar het volgend schrijven van je .het allerbeste toegewenst.gr.Greetje

  • 02 November 2010 - 21:44

    Thuis:

    hey boy, je valt ook altijd met je neus in de boter he! extra veel beenruimte, bof jij even ;)
    en het vervolg was ook al gezellig zo te lezen.
    geniet van je herwonnen vrijheid en een goed vervolg.liefs van ons.

    Hoi je snapt zeker wel dat ik hier ook even op moet reageren. Nu al weer leuk om te lezen. Dat je naar de voetbal gaat
    dat doet me goed. Ga zo door m'n zoon. Geniet er van.
    Liefs je voetbal gekke vader.

  • 04 November 2010 - 20:27

    Peter:

    Wie zijn al die gare gasten op de foto's? Volgens mij doe je iets niet goed.
    Beter dat je doorgereisd ben.
    Ik zie uit naar je volgende verslag. In de tussentijd heb ik onze tafel geschilderd. Ook een avontuur hoor!

  • 04 November 2010 - 20:48

    Siem En Marjo W'veen:

    He, Raoul,

    je hebt gelijk een stevige start gemaakt zo te lezen. We hadden je nog geen goede reis gewenst, gelukkig ben je toch goed aangekomen... We wensen je een mooie tijd toe daar. Hartelijke groet uit W'veen

  • 05 November 2010 - 09:32

    Licia:

    Hoi Raoul

    gelijk een goede start...
    goede reis verder en succes met zoeken naar een (leuke)job.

    groetjes
    Licia

  • 08 November 2010 - 07:09

    Jan En Greetje:

    Hoi Raoul,

    Ik neem aan dat we net als vorig jaar in St. Francios gewoon langs kunnen komen... Deze keer wel samen boarden?!

    Ben benieuwd hoe de sneeuw in de Rockies is ;-)
    Als je nog een goedkope accommodatie tegenkomt houden we ons aanbevolen :-)

    Plezier,
    J&G

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raoul

Actief sinds 12 Juni 2008
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 75068

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 04 April 2016

Down under

06 December 2012 - 01 Mei 2013

Het volgende winter avontuur

12 December 2009 - 31 Maart 2010

In search for snow..

04 Maart 2009 - 01 September 2009

Mijn eerste reis

28 Oktober 2010 - 30 November -0001

Canada

Landen bezocht: