Een openbaar toilet - Reisverslag uit Peking, China van Raoul Vos - WaarBenJij.nu Een openbaar toilet - Reisverslag uit Peking, China van Raoul Vos - WaarBenJij.nu

Een openbaar toilet

Door: Raoul

Blijf op de hoogte en volg Raoul

01 April 2009 | China, Peking

Een openbaar toilet
Na 15 uur nachttrein moest ik weer eens naar de wc. Normaal gesproken niet zo'n probleem, er is een toilet (lees: gat in de grond) in de trein. Maar... de trein was bijna op de eindbestemming en het toilet was al op slot. Even ophouden dus.
Een half uurtje later sta ik op het plein voor het station, mn blik valt op de bagagedepot. Mooi, daar kan ik mn tas dumpen.
Ondertussen moet ik al vrij nodig naar de wc. Ik haal het grote boek uit mn tas en terwijl ik denk 'hmm dit is ook wel handig om uit mn hoofd te leren' zoek ik het woord 'toilet' op.
De mevrouw van van het bagagedepot wijst, maar ik heb geen idee waar naar toe. Ik wijs dezelfde richting op. Ze begint in het Chinees vanalles te vertellen.
Naja, het zal wel. Ik moet nu echt nodig.
Ik loop de richting in waar de mevrouw naar wees. Oja, nou zie ik het. Een gebouw met grote letters WC erboven. Ik loop naar binnen toe en deins even terug. Voor me zie ik enkele toiletten. Vier aan de ene kant en recht daar tegenover nog vier. Een meter hoog muurtje scheidt de ene wc van de andere. Maar... er zijn geen deuren. Ik loop verder het gebouw in en zie dat alle toiletten bezet zijn.
Even wachten dus. Maar gelukkig binnen enkele seconden staat er iemand op en kan ik.
En daar zit ik dan, gehurkt op het toilet terwijl vier Chinezen me aanstaren. Gelukkig kon ik hun ook goed bekijken en had ik dus wat te doen. Maar ontspanned is anders ;).

Ondertussen zit ik ergens in zuid-west China. De provincie waarvan je verwacht dat het er lekker warm is. Helaas, niet dus.
Ik zit namelijk ergens op een 'hoog'vlakte rond de 3000m dus tis hier nog steeds verrekte koud. Hopelijk is de bewolking een beetje weggetrokken morgen zodat we een hele mooie tracking kunnen gaan lopen, maar anders gaak weer terug zonder ook maar iets van deze berg gezien te hebben..

En: roeien met de locals maar er wel 130 RMB (delen door 8 voor euri's) voor moeten betalen, altijd het gevoel hebben dat je opgelicht wordt, een fantastisch hostel waar je van Mama 2 zoenen krijgt als je weg gaat, mn eerste souvenirs gekocht (en niet eens voor mezelf), 3 chinezen tegen komen er een praatje mee maken ze de volgende dag niet meer herkennen en er 's avond mee gaan stappen, gas in my bicycle (banden oppompen), massage van een blinde, een tripje van 12 uur of langer is pas reizen en iedere week een hotpot.



  • 01 April 2009 - 15:22

    Yessi:

    Hej Vos!

    Super gaaf joh, zo je verhalen te lezen.. Als ik dit zo lees is China een stuk aanlokkelijker om ook eens te gaan bekijken:D

    Kus

  • 01 April 2009 - 15:58

    Frances:

    zoo, dat is weer eens wat anders als hier thuis de Wc terroriseren! whaha, klinkt erg aanlokkelijk moet ik zeggen;) ben toch blij dat er in onze wc wel gewoon een deur zit!

    hopen voor je dat het morgen mooi weer is! en je hebt je winterjas, hoop ik voor je nog niet weggegeven aan een arme chinees:P

    oeeeh, BIG momma zoenen??
    en die massage was zeker wel erg ontspannend?!
    nou zo te horen verveel je je in ieder geval niet:D

    dikke knuffel van je zusje!

  • 01 April 2009 - 16:23

    Simone:

    Haha lijkt me niks zo met dat toilet;)
    Maar je verhalen zijn weer leuk om te lezen!

    Veel plezier,

    liefs je nichtje

  • 01 April 2009 - 17:35

    Mama:

    Hey boy, dat is dus wel even wat anders dan thuis relax zitten p..!! je maakt wat mee daar !! we genieten weer van je verhal, wat een indrukken weer, en morgen hopelijk heel mooi weer, zou jammer zijn als je daar voor niks naar toe bent gegaan. wat is nu precies een hotpot?? k,ben benieuwd naar je verdere plannen,trouwens Tibet is weer open!! wist je dat al?. t,jonge wát een einden reizen met de trein, daar is een retourtje Arnhem-Middelburg niks bij, ga je nog missen hier:).hoezo bicycle, heb je daar ook al een fietstocht gemaakt? of doorkruis je de steden op de fiets? een hele mooie tocht morgen en van deze mama 4 zoenen! en zegeningen.

  • 02 April 2009 - 07:04

    Henk-Jan En Wilma:

    Hej,

    Super gaaf om te lezen man! Wij willen ook wel weten wat Hotpot is. Dus als er een recept beschikbaar is. Gezamenlijk naar de wc is voor ons ook wel wat nieuws, zijn we toch geen fan van. Enne, gewoon de berg op hoor, een beetje kou ben je toch wel gewend. Het ga je goed!!!
    Kus, HJ & W

  • 02 April 2009 - 10:24

    Evelien:

    gaat wel lekker daar zo te horen! ben benieuwd naar je nieuwe foto's! van de wc's ook één gemaakt? :p de eerste maand zit er al weer bijna op, gaat snel zeker? geniet er nog maar van!
    liefs Evelien

  • 04 April 2009 - 19:40

    Licia:

    als je goed gekeken hebt weet je nu hoe die chinezen aan hun spleetogen komen......

    good luck verder hoor!

    Licia

  • 05 April 2009 - 11:36

    Petra:

    Op het koude weer ben ik niet zo jaloers ;)(dat is hier wel wat beter) maar de rest klinkt wel om jaloers op te worden.
    Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raoul

Actief sinds 12 Juni 2008
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 75104

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 04 April 2016

Down under

06 December 2012 - 01 Mei 2013

Het volgende winter avontuur

12 December 2009 - 31 Maart 2010

In search for snow..

04 Maart 2009 - 01 September 2009

Mijn eerste reis

28 Oktober 2010 - 30 November -0001

Canada

Landen bezocht: